Kotipäivän aikaansaannoksia

2.12.2014




Lauantaina minulla oli kotipäivä. En siis liikkunut kotoa yhtään mihinkään. Viikko oli ollut kiireinen, joten valinta oli helppo. Aamusta tein alakerrassa vähän "viikko"siivousta ja heti tuntui olo paljon mukavammalta. Kuntoprojektini ei ole oikein ottanut tuulta purjeisiinsa, joten olo oli melko väsynyt urakan jälkeen. Mies sain minut kuitenkin innostumaan havutöistä. Kävin leikkelemässä pihalta vähän ryöhähtäneestä kuusiaidasta muovikassillisen pieniä havunoksia. Mies teki minulle kranssipohjan ja eikun hommiin.

Alku oli hankalaa eikä sisälläni jälleen myllännyt perfektionisti meinannut hyväksyä minkäänlaista kranssin alkua. Plääh...meinasin heittää jo pyyhkeen kehään, mutta sain kuin sainkin perinteisen havukranssin tehtyä ulko-oveemme. En laittanut siihen ainakaan vielä minkäänlaisia koristeita. Katselen sitten lähempänä joulua lisäilenkö siihen jotain. Nyt saa olla ihan vaan noin. Vähän se on sellainen pörröinen, mutta olen loppujen lopuksi kuitenkin iloinen, että sain tehtyä edes jonkunlaisen kranssin.

Ps. Mä olen ihan mykistynyt saamistani kiitoksista tuolla erään ystäväni blogissa. Tässä tulee taas todistettua se, kuinka hyvä ruokkii hyvää. Muistetaan siis kaikki olla positiivisia ja huomioida kaikkia rakkaita läheisiämme sekä olla avuksi niille, jotka sitä apua tarvitsevat. Pienikin ele on kaunis ja sillä on suuri merkitys.

20 kommenttia:

  1. Kauniin sait :) Vaikka pieni perfektionisti nosti päätään. Omien kranssien kanssa meinasi käydä samoin..

    Mukava ele ystävältäsi :) Jouluviikko jatkoja sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Marika! Tämä ystäväni on itsekin niin sydämellinen ihminen. Jaksaa aina huomioida myös muita <3

      Jouluviikko jatkoja Sinullekin, Marika!

      Poista
  2. Anonyymi2.12.14

    Kaunis kranssi :) olet varmasti kehut/kiitokset ansainnut kun olet niin sydämmellinen ihminen <3 mukavaa tiistaita :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kiitos <3 Mukavaa tiistaita sinullekin!

      Poista
  3. Hieno kranssihan tuo on, tai sanoisinko komea! :) Mä tein joskus vuosia sitten semmoista havuköynnöstä, se oli aika komea, mutta tosi työläs ja jäikin sitten ainokaiseksi kerraksi. :D Ehkä mä joskus taas, mutta ensin vois vaikka tehdä kranssin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Olen kuullutkin, että havuköynnöksen teossa on tosi iso homma ja uskon sen myös. Tosi kauniitahan ne sellaiset kyllä olisi.

      Poista
  4. Ihan huiman kaunis kranssi :)
    Ja oletpa taitava, en kyllä itse osaisi tehdä tuollaista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei ihanaa, kun tulit piipahtamaan ja vielä kommentoitkin! Kiitos kehuista! Kyllä mä olen aika monena vuonna tehnyt havukranssin, mutta en ole pitänyt itseäni mitenkään erityisen hyvänä niiden teossa. Netistä olen lueskellut ohjeita ja opiskellut niiden tekoa.

      Poista
  5. Oi miten kaunis kranssi!
    Minä vietän tuollaisia kotiviikoonloppuja tai päiviä melkein joka lauantai! Mies töissä, aamupala pitkän kaavan mukaan yöpaidassa ja villasukissa...näin voi vierähtää vaikka koko päivä! Ei kerrota miehelleni! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sehän on vain hyvä, jos osaa ja pystyy pitämään kotipäiviä ja varsinkin, jos osaa ottaa päivän vielä levon kannalta. Minusta olisi ihana kulkea koko päivä yöppärissä villasukat jalassa, mutta ainakin viime lauantaina olin illalla väsyneempi kuin pitkään aikaan.

      Poista
  6. Upea kranssi! Toisinaan on mukavaa vietellä kotipäiviä:)

    VastaaPoista
  7. Tosi hieno kranssi! Mä niin ihailen, kun jaksat kaikenlaista nättiä väkertää. Mä en ole tehny koskaan kransseja, en varmaan minkäänlaisia. Edes pullakransseja. =D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Heli! No, välillä jaksan ja välillä en, mutta olen mä joskus tehnyt sen pullakranssinkin!

      Poista
  8. Tosi nätti. Mä aina ihaile noita mutten saa aloitettua itse vaikka rempallaan oleva kuusiaitakin löytyis.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Rohkeesti vain kokeilet. Netistä löytyy varmasti vaihekuvallisia ohjeita. Kuusiaidasta napsit pieniä oksan päitä, josta teet tasakoisia nippuja ja asettelet ne pohjan päälle. Kiinnitys ohuella rautalangalla kiertäen. Osaat varmasti =)

      Poista
  9. Siellä täydellisyyden tavoittelija on onnistunut tekemään ihan täydellisen näköisen kranssin havuista, kuinka symmetrinen!! <3 Hieno :)

    VastaaPoista
  10. Kaunis kranssi kaikessa yksinkertaisuudessaan! Voikun itsekin ehtisin edes vähän jotain joulujuttuja tekemään...mutta tämä joulu taitaa olla "puolivalmis" joulu.. Vaikutat kyllä niin kivalle, että varmasti olet kehusi ansainnut <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Välillä on niin, ettei vaan ehdi. Kaikkea ei tarvitse tehdä itse, vaan voi tyytyä valmiiseen ja puolivalmiiseen. Kyllä se joulu tulee niinkin!

      Kiitos kehuista! On ollut kiva tutustua myös sinuun. Toivottavasti tavataan taas pian ihan livenäkin!

      Poista

Kommenttilaatikkoni on avoin kaikille kommenteille. Kiitos, että lähetit rakentavan kommentin!

Vastaan Sinulle mahdollisimman pian!

CopyRight © | Theme Designed By Hello Manhattan